Nationellt prov

Jaha, då har man avklarat alla nationella i engelskan nu då :)
Bara föredraget imorn kvar, sen har jag gjort allt "jobbigt" ^^
Just det.. föredraget...... Måste öva lite till den ... Kul o vara absolut först utav alla i våran lilla grupp :/

Haha, när jag kom till provet idag såg jag att det fanns plats bakom Christoffer så jag gick dit o satte mig.
Fick frågan om jag var nervös, och jag svarade : "inför det här ? nej.. men föredraget imorn....."
Och då började han hånskratta mot mig ^^
Sen tyckte vi att vi var balla som hade valt samma ämne att skriva om på Nationella - uppsatsen XD
Jag o han satt bakom en pelare o "viskade" när Jonas kom förbi o tyckte vi var väldigt hemlighetsfulla med vårat viskande , hahaha,

Orkar inte kommentera hur provet gick, men det märker vi.......... Tur att alla proven väger upp varann ;)


Pratade en massa med Louise förut oxå, vilka ideér vi har ^^ men det skulle vara grymt skoj :)
Menmen, pengar o tid.. det är ju det :/ ..
 

Läste i en annan tjejs blogg förut, [ http://joysplace.blogg.se/ ] där hon hade med ngt riktigt tankefullt, nämligen det här :


"När din killkompis skaffar tjej"

- När ja läste aktikeln om det så känner jag mig själv lite av den.

" ...att ha en nära killpolare är väldigt speciellt, särskilt hans roll kan vara allt från en extra storebror till en tillfällig älskare......"

* Du kanske känner att din roll som den, som får mest uppmärsamhet från han - försvinner?
-  Han har en flickvän som han ser upp till och han vill såklart ge allt uppmärksamhet till henne. Du är ju bara en tjejkompis. Inte den tjejen som står i hans centrum längre.

* Du är van att han alltid finns till, när som helst- men inte nu längre?
- Att ringa och betämma en lunch el fika är inte lika lätt längre. Han kanske är upptagen el känner sig att han inte vill träffa lika ofta längre?!

* Du saknar att ha någon om kan hålla om dig då&då som förut, t o m (tillfällig älskare)?
- Han kan tyvärr inte ge närheten som du "behöver" / vill längre. Han har ju flickvän (..om han inte är lika kär i dig som henne, men han har henne bara som ett särkerhet - om du skulle  vilja säga upp vänskap helt så har han henne.)
 
* Du är kär i honom egentligen men är rädd att förlora honom om något skulle gå snett mellan er som ett par? Så du vill helst vara vänner. "Vänner håller förevigt" - inte alltid det stämmer. Inte när han gå och skaffa en annan och du fick tanke som " du vet inte vad du har förrän du förlora det".?
- Det handlar om rädsla för att bli sårad el kanske våga inte lita på ett föhållande efter dina erfaranheter?"



Jag tror dem flesta vet vem jag tänkte på direkt när jag läste det här :/
Riktigt skamligt, men det är ju typ så.. kanske inte det sista att jag är kär i honom blablabla.
men visst, en gång var jag rädd för att kanske inleda ett förhållande med han, speciellt efter att jag hade / och fortfarande har svårt o lita på den där kärleken.
Men endå, klart jag är rädd som tusan att förlora honom..

Men Du har lovat att aldrig lämna mig för en flickvän, och jag har bevis :)
( precis som att jag aldrig skulle lämna dig för en kille, men det vet du ju redan ) .


Jag har tänkt på det du sa förut Malin, om att du inte vet vad du saknar, om det är Han eller tryggheten.
Det är sånna tankar som är skrämmande.. När man saknar något, men ändå inte..

Ja, det var allt jag hade på lilla hjärtat idag ^^
NEJ FÖRRESTEN !

jag har ju namnsdag idag, icke att glömma :P haha..
får hoppas man får lite slantar för det oxå, får alltid det utav pappas mormor :)

nu vart det allt :P

None


Kommentarer
Postat av: J. Näslund

Kul att du skrev och dela med din erfaranhet =) Och grattis för att du har klarat Nationella i ENG =) Godnatt!

2008-05-15 @ 23:49:07
URL: http://joysplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0